Ikke send barnet ditt i barnehagen med feber!

I kveld har jeg vært på førstehjelpskurs, og noe som overrasket meg og jeg ikke visste så mye om er faktisk noe så vanlig som feber. Som voksen er det lett å bare ta febernedsettende tabletter og fortsette hverdagen som normalt fordi man ikke har tid til å være syk. Så istedet for å være syk en dag eller to, så går man heller å harker en uke med smertestillende.

På barn er denne løsningen verre. Noe som faktisk er litt for vanlig er at noen foreldre merker i siste liten før levering at barnet har feber og hiver inn på med paracet. Feberen synker og barnet blir levert som vanlig. Barnet leker og herjer som normalt, men gjerne i elleve tiden, rundt lunsj tider så går paraceten ut av kroppen noe som skjer fort. Og et barn som hadde 38 i feber kan nå ha økt til 40 og kan få feberkramper.

Det er faktisk ikke alltid det beste å ta paracet når du har feber. Hvis du har feber så er det kroppen som jobber med å bli kvitt noen syke bakterier. La kroppen jobbe. Men det er så klart deilig å ha det tilgjengelig, for noen ganger kan det gå over stokk og styr.

Jeg har ikke barn selv, men jeg synes det virker logisk å ikke sende barnet i barnehage med feber, men er det hektisk så kan det vel hende at paracet kan virke som en enkel utvei. Etter å ha vært på dette kurset, så ville jeg nok aldri ha gjort det.

♦ Jeg er amatør når det kommer til bloggdesign, hadde ikke klart det uten hjelp og hver gang jeg skal endre noe er google raskt oppe.

♦ Jeg elsker is! Jeg har stort sett alltid is i fryseren og spiser gjerne en is om dagen.

Ispinnen etter dagens is....

♦ Jeg er ubesluttsom - Meninger om ting, mennesker, reiser, mat kan endres av å høre andres meninger og kan vimse frem og tilbake når noen valg skal tas.

♦ Jeg synes sommeren er den beste årstiden. Noe som også gjør at jeg reiser gjerne utenlands når det er kaldt i Norge.

♦ Jeg er veldig glad i fiskeretter

Man skulle tro siden jeg ikke har blogget på 6 dager at jeg har vært veldig opptatt. Dessverre er ikke dette helt sant. På lørdag var jeg på "we love the the 90's" noe som var veldig moro. Men utover kvelden begynte jeg å bli dårlig og søndag var jeg sengeliggende. Siden da har jeg vært super opptatt med å spise og sove. Jeg har ikke orket å gjøre noe og det er først i dag jeg har følt meg litt bedre. Jeg dro derfor på jobb i dag, men ble nødt til å kaste inn håndkle da jeg følte at jeg ikke hadde mer å gi og følte jeg kunne gått rett i bakken når som helst. Så det var rett hjem og legge seg. Håper jeg er fort på beina igjen, forhåpentligvis allerede i morgen.

I dag har jeg fått nytt design. Takk til Tiril-Marie som har vært så snill og laget et nytt design med header til meg. Nå er den endelig mobiltilpasset og bloggen ser mye bedre ut fra mobilskjermen også. ♥♥

Landet i Norge for en time siden, nå er vi snart hjemme og det skal bli godt! Har de siste nettene ikke sovet så godt, så skal bli deilig å komme hjem!

Aircondition på rommet virket greit da vi kom, første natta lå jeg faktisk mye og frøys. Men etter som dagene gikk virket det som den ble dårligere og dårligere. De siste nettene har jeg sovet dårlig, men i natt var det så varmt og innestengt at jeg kokte, det ble nesten vanskelig å puste vanlig. Jeg ble nødt til å stå opp midt på natta og lukke opp døra. Klokka var vel rundt tre på natta og tiden kunne ikke gå fortere, plutselig tenkte jeg at det skal bli helt greit å komme hjem!

Jeg har hatt en topp tur ellers og kost meg masse! Takker Lise og Kenneth for at vi fikk være med.

Vi nyter den siste dagen i paradis i dag, i morgen er det hjemreise og allerede på fredag er jeg tilbake på jobb. Skal overleve en dag før helg.

Mandag hadde vi andre dag med vanvittige varmegrader. Etter å sleika sol hele søndag ble vi enige om å reise i vannpark på mandag, vi tok oss en spontantur til Playa Taurito i mogàn, en liten og koselig vannpark. Det var ikke overfylt av mennesker og vi badet i saltvann.

Maten i parken var ikke mye å skryte av, men ellers en koselig park med ting for både store og små. Elsker man store skumle sklier og mengder med ting å gjøre så er ikke denne parken noe.

I går kjøpte jeg to nye par sko. Veldig fornøyd med både skoa og prisen jeg fikk de får.

Mine første ekte Birkenstock

I går trodde vi at vi skulle tilbringe mesteparten av dagen på stranda. Amadores stranden. Vi var tidlig ute for å få gode plasser på stranden og solsenger. Dessverre så var det litt ekstra skyer enn det har vært de andre dagene og det var tidlig på dagen så vi ble ikke værende så lenge, vi bestemte oss for at det muligens var mer shoppingvær. Vi reiste så videre til Arguineguin for å handle, etter å ha gått rundt og oppdaget et stengt kjøpesenter og bruktmarked gikk turen fort tilbake til hotellet. Vi ble så værende på hotellet til middagstider.

Vi gikk heller på Pourto Rico shopping center før mat og da fikk jeg handlet meg to par sko, skal vise dere hva slags i neste innlegg.

Anbefaling:

Vi hadde planlagt at i dag skulle vi spise pizza og valgte derfor å velge et ordentlig pizzasted, vi gikk og spiste på da pinocchio. Vi fikk servert utrolig gode pizzaer, italiensk bunn. Det var strålende service og alle kelnerne gikk gledd i like klær noe som ikke er så vanlig her nede. Hygienen var god og toalettene var strøkne. Vil absolutt anbefale å reise og spise her dersom man ønsker pizza. De har andre ting på menyen som man kan velge også, men pizza og pasta er det de er kjent for.

I går tok vi båten over til Puerto de Mogàn. På turen kjørte vi båt langs land og vi fikk sett så mange flotte luksuriøse hotell og kunne godt tenkt meg å lagt inn mer penger på hotell til en senere gang og prøve noen av disse. Helt nydelig plassering med utsikt utover havet. Før vi kom på marked snakket guttene om at når vi kom frem så var det bare å prute. Men hvem var det som hadde lyst på solbriller og ikke turte å komme med en bedre pris? Jo, gutta. Så kommer jeg og spør om 12 euro er greit for to, han var ikke så gira på det. Så tok jeg brillene og la de tilbake og selgeren ombestemte seg. Så "prute dronningen" det er meg isåfall.

I dag går turen til Amadores stranden 😊👏

Endelig har vi landet i Spania! I skrivende stund sitter vi i taxien fra flyplassen på vei til hotellet vårt. Skal prøve å oppdatere og dele en del med dere her på bloggen så bare å følge med. Ønsker alle en fin påske og nyt fridagene!

I dag hadde jeg siste dag på jobb før ferien, var ferdig kl. 11 i dag. Reiste å plukket opp mamma og tvillingene og kjørte til Oslo sammen. Først ville de to små gå å se på slottet, de hadde snakket mye om kongefamilien så de hadde et stort ønske om å dra å se. Etterpå ble vi gående nedover Karl Johan og titte litt i butikker før vi møtte min storebror som ble med oss på lunsj på Aker brygge, nærmere sagt TGI friday. De hadde veldig god mat, og gratis påfyll av brus, vil anbefale å ta turen dit en gang. Deretter ble det is og slappe av i sola før vi tok veien hjem igjen. I natt reiser jeg på ferie så har litt å pusle med i kveld, men det meste er tatt og nærmer meg veldig klar for avreise!

I dag fikk vi besøk av Emil og Therese som kom på middag. Det ble igjen grillmat, det var så god temperatur i dag at middagen ble spist ute i dag. Veldig deilig.

I kveld er utsikten vår helt idyllisk!

I morgen starter en ny uke med jobb, for oss som ikke har tatt påskeferie. Kun tre dager igjen på jobb før jeg også tar meg ferie.

Når man gledet seg til ferie og man bare ville reise så fort man våknet, men så skulle mamma alltid vaske huset og ordne før avreise. Jeg har ofte blitt irritert på dette og ikke helt forstått hvorfor hun skal vaske huset når vi allikevel ikke skal være hjemme. Hva gjør det vel om gulvet er litt støvete, at ikke alle klær er vasket, at oppvasken ligger igjen på benken? Vi skulle jo ikke være hjemme uansett.

Det var ikke før etter jeg flyttet ut og flyttet for meg selv at jeg egentlig skjønte det. Jeg er like ivrig etter å få ting unna før jeg reiser på tur som det mamma er. Jeg planlegger frem i tid, når skal jeg ta klesvasken? Når skal jeg skifte på senga? Når skal gulvet vaskes? for å rekke alt før jeg drar. Det er vel bare sånn det er, man gjør alt dette for at man skal slippe å komme hjem til det. Etter å ha vært på ferie og man gjerne har med seg en del klesvask hjem og er veldig gira på å komme hjem å slappe av på sofaen frem for å stå med husvasken.

Så jeg tar tilbake all frustrasjon. Jeg forstår.

genser og skjørt fra New Yorker
Strømpebukse fra Coop Obs

Synes jeg er sliten nok og at det holder med en time trening om gangen, men i dag tok vi det rolig. Startet 5 minutter med å ro på ro-maskinen før vi satte i gang med å trene bryst, armer og mage. Jeg hadde bestemt meg for å følge Espen sitt program i dag, jeg liker mer fart hvor jeg virkelig kan skjenne at jeg får noe ut av treningen, men han trener mer med vekter. Jeg merker i armene i etter tid at det var en god økt.

Vi kjørte 7 forskjellige øvelser for bryst 10x4 på alle. 6 forskjellige øvelser for armer 10x4 på alle. 5 forskjellige for mage 20x4 på alle.

Nå skal jeg gjøre meg klar for å reise, for i kveld er det sammenkomst med gode venner og noe godt i glasset.

Kom hjem i dag til et stort påskeegg som kjæresten hadde kjøpt i dag, både sure fisk, trenings sokker, protein bar, jordnøttolje og sjokoladeegg og utenfor fikk jeg flere kleshengere som jeg trenger. Veldig koselig å komme hjem til dette. Jeg fikk åpne det med en gang og slapp å lete etter det! Nå venter vi besøk og det er grillmat som står på menyen. Ønsker alle en fin påske og en super helg. Selv har jeg ikke ferie før neste torsdag.

Det er ingen hemmelighet at jeg gleder meg enormt mye til jeg reiser til Spania. Men før jeg drar har jeg litt planlegging og trening å gjøre. Er ikke nødvendig å begynne å planlegge så mye så tidlig, men man vil gjerne at alt av husarbeid skal være ferdig før vi drar og planlegger derfor når klesvasken skal tas slik at vi rekker å få alt tørt og brettet. Tenker mye på hva jeg skal ta med. Trenger jeg bikini? Sko? Kjoler? .. Når det kommer til trening så har jeg vært flink å trene, men nå som det nærmer seg er jeg mer motivert til å trene oftere. Var derfor jeg også laget meg en plan for uken.

Nå er det snart tid for kanonball sammen med kollegaer. Håper vi klarer å holde tempoet oppe slik vi gjorde på Drammenslekene 2017.

annonselinker

Jeg har blitt glad i å komme meg ut og planlegger stadig hvor jeg skal gå på tur neste gang. Vi er så heldig at vi har flotte turmuligheter rett utenfor døra vår. Noe jeg savner på tur derimot er å kunne ha med seg vannflakse uten å måtte holde den i hånda hele veien eller måtte ha sekk på ryggen. Sekk er greit nok, men jeg synes det er så mye deiligere og friere å gå uten, det er ingen hemmelighet at man blir svett av å gå hurtig i stigninger og da er det fint å slippe å ha den sekken klistret til ryggen.

Jeg var på tur i går og jeg følte halsen min skulle tørke ut. Jeg pustet og peste, men vann, det hadde jeg ikke. Jeg ble altså så tørr i halsen. Det var bare å komme seg videre og hjem igjen og få i seg vann. Er det noe jeg virkelig hadde trengt og hadde kommet til å bruke mye så må det være drikkebelte.

Intersport har har de et flott drikkebelte hvor du har plass til litt ekstra enn bare drikke, og det er veldig fint for meg som ikke har lomme på treningstøyet til mobilen min.

-  Lekkert og funksjonelt desig
-                  Plass til Iphone 6
-  Ingen søling, ingen spretting
-      Passer til både tur og løp
- Lett og behagelig drikkebelte
- Lomme og stropp for lagring

Drikkebeltet fra Intersport finner du HER.

Bilde fra gårsdagens tur.

- Du kan også klikke deg direkte inn på intersport på linken ovenfor om du se på andre produkter de har.

Annonselinker

Dette er mitt første innlegg hvor jeg faktisk prøver meg på litt reklame.
Er det noe jeg tenker mye på for tiden så er det "hva skal jeg ta med meg til Spania" eller "er det noe jeg burde kjøpe før jeg drar?", jeg er mye på nett og titter, men jeg har ikke mulighet til å kjøpe alt jeg liker som jeg kommer over. På Zalando har de mye fint og varierende, de har omtrent noe til enhver siden utvalget er stort. Jeg har satt sammen en kollasj, og dette er noen av varene som du kan klikke med deg hjem fra Zalando.

Gå direkte til hjemmesiden deres HER.

Roxy ALLESANDRA Solbriller shiny tortoise/brown / Tom Tailor ELLA Skulderveske beige / Pier One Sandaler med ankelstøtte tan / BCBGMAXAZRIA Jerseykjole white

Lyse, sommerlige farger som jeg godt kunne tenkt meg å hatt i kofferten ned til Spania i ferien.

♥ Gi meg gjerne tilbakemeldinger, det er det jeg lærer av.

I dag tok jeg, Espen og Thorstein turen ut for å gå oss en god tur. Gutta som hadde kost seg med noen glass vin kvelden før imponerte. Vi var alle flink og holdt et stabilt og hurtig tempo hele veien. Tok samme runden som jeg og ei venninne tok tidligere denne uka, siden jeg ønsket å vise de denne runden som tar ca 2 timer. Da vi kom hjem igjen stod sola oppe for fullt og det var bare å lene stolen tilbake og kose seg med meloner i varmen!

Ønsker alle fortsatt en fin søndag!

I kveld er planen grilling med gutta før jeg og Therese skal en tur til en venninne på vors. Ingen av oss drikker i dag, men det blir nok minst like bra forde.

Jeg har ikke merket noe til at det er 1. april i dag, ingen har lurt meg eller i det heletatt prøvd (?), Har du blitt lurt i dag?

Vi fikk tips fra en forelder på jobben om å prøve havregrøt med eplejuice. Og det har jeg prøvd, det smaker utrolig godt. Grøten skal være kald, så man tar bare grøt oppi skålen og heller på juicen også er det klart. Man kan også la det stå noen få minutter i kjøleskapet for at det skal få godgjøre seg litt og bli enda litt mer grøt.

Også kan du fylle på det du ønsker oppå, trenger ikke noe sukker da juicen gjør den søt nok.

Neste uke har jeg planlagt en lang, god tur, spinning som fast er på onsdager og kanonball med jobben på torsdag, la derfor bare inn to treningsøkter på senteret så er uken fylt opp. Nå er det faktisk bare 12 dager til jeg reiser til Spania og sommerkroppen skal allerede da være klar. Jeg stresser ikke så mye med det, men jeg har sklidd litt ut når det kommer til trening. Denne uken har jeg bare gått meg en god tur og i dag skal jeg ned på treningssenteret, men målet er at jeg skal være flinkere nå som jeg ikke har fylt opp ukene med andre ting.

I dag er det 1. april folkens, pass på så dere ikke blir lurt for mye!